Uncategorised

Enthousiaste communicatiemedewerker behoud en werving

Uncategorised

Bij de Luisterlijn stap je binnen in een maatschappelijke organisatie die volop in ontwikkeling is. Per jaar voeren onze circa 1.500 vrijwilligers ruim 300.000 gesprekken per telefoon, mail en chat met mensen die het even niet zien zitten, eenzaam zijn, met psychische problemen kampen of gewoon verlegen zitten om een luisterend oor. Dat doen zij 24 uur per dag 365 dagen per jaar, thuis of op één van de 28 locaties in Nederland waarbij zij ondersteund worden door ruim 70 beroepskrachten.

We streven voortdurend naar verbeteringen om het luisterend oor van de vrijwilligers 24/7 te kunnen faciliteren. Kom jij ons team versterken?

Voor ons landelijk bureau in Utrecht zijn wij op zoek naar een

Enthousiaste communicatiemedewerker behoud en werving

voor 20 - 24 uur per week

Werkzaamheden

Je weet als geen ander vrijwilligers te binden en te inspireren.

Als communicatiemedewerker behoud en werving lever je een belangrijke bijdrage aan de positionering en het bestaan van de Luisterlijn. Je werkzaamheden zijn gericht op het behouden en werven van vrijwilligers, het informeren van verschillende interne en externe doelgroepen, het creëren van draagvlak en meer bekendheid in de samenleving.

Wat ga je doen?

  • Je levert je bijdrage aan voorkomende werkzaamheden op de afdeling Communicatie.
  • Je ontwikkelt (nieuwe) activiteiten voor behoud en werving en organiseert jaarlijks een aantal themabijeenkomsten of evenementen samen met locaties. Je verzorgt zowel de organisatie als de promotie.
  • Onze vrijwilligers zijn ons grootste goed. Je levert een bijdrage aan het behouden van vrijwilligers.
  • Je helpt mee met de werving van vrijwilligers, waarbij verjonging en diversiteit hoog in het vaandel staan.
  • Je zorgt ervoor op de hoogte te blijven van ontwikkelingen die voor deze functie van belang zijn.
  • Je schrijft, redigeert en publiceert teksten voor verschillende toepassingen, denk aan de website, intranet en social media.
  • Je ondersteunt de locaties in het land bij lokale PR- en wervingsactiviteiten.
  • Je denkt en werkt mee aan evenementen voor vrijwilligers en campagnes om de bekendheid te vergroten.
  • Je werkt samen met de coördinator en adviseur communicatie aan (een selectie van) andere communicatieprojecten. Bijvoorbeeld verbetering website en intranet, een landelijke samenwerking of
  • Je bent medeverantwoordelijk voor PR- en communicatiematerialen (folders, advertenties, nieuwsbrieven, promotieartikelen, etc.)

Wat wij vragen 

  • Enthousiasme en betrokkenheid bij het werk en de vrijwilligers van de Luisterlijn.
  • Een leergierig persoon, een teamplayer met gevoel voor verantwoordelijkheid die zelfstandig kan werken.
  • Je staat stevig in je schoenen en bent een energieke en ‘hands on’ persoon.
  • Je bent creatief, durft anders te denken en bent niet bang ideeën te opperen en contacten te leggen.
  • Je hebt een relevante Hbo-opleiding en enige jaren werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Je hebt een mensgerichte, verbindende en proactieve houding.
  • Je hebt aantoonbare affiniteit en bij voorkeur ervaring met het werken met vrijwilligers.
  • Je hebt affiniteit met waar de Luisterlijn voor staat en hoe we daar samen met en voor onze omgeving aan werken.

 

Wat bieden wij?

Een uitdagende baan in een professionele vrijwilligersorganisatie met veel ruimte om zelfstandig te werken en je verder te ontwikkelen. Salariëring volgens de cao Sociaal Werk, beloning afhankelijk van je werkervaring.

Solliciteren?

Wil je meer informatie, neem dan contact op met Wendy Lambers, 06 1794 43 60. Wil je solliciteren op deze leuke baan? Doe dit uiterlijk 27 juni 2021 op passende wijze via het sollicitatieformulier of stuur een mail naar personeelszaken@deluisterlijn.nl.

De eerste gespreksronde is op 6  juli 2021 in Utrecht.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld

Energieke medewerker vrijwilligeradministratie (Amsterdam)

Uncategorised

Bij de Luisterlijn stap je binnen in een maatschappelijke organisatie die volop in ontwikkeling is. Per jaar voeren onze circa 1.500 vrijwilligers ruim 300.000 gesprekken per telefoon, mail en chat met mensen die het even niet zien zitten, eenzaam zijn, met psychische problemen kampen of gewoon verlegen zitten om een luisterend oor. Dat doen zij 24 uur per dag 365 dagen per jaar, thuis of op één van de 28 locaties in Nederland waarbij zij ondersteund worden door ruim 70 beroepskrachten.

We streven voortdurend naar verbeteringen om het luisterend oor van de vrijwilligers 24/7 te kunnen faciliteren. Kom jij ons team versterken?

Voor onze locatie in Amsterdam zijn wij op zoek naar een

Energieke medewerker vrijwilligersadministratie

voor 18 uur per week met mogelijkheid tot uitbouw naar meer uren.

Wat ga je doen?

Je ondersteunt de trainer/begeleider op administratief, werving en PR gebied bij het beheren van de locatie, je taken bestaan onder andere uit:

  • Organisatorisch ondersteunen van de vrijwilligers.
  • Bewaken en optimaliseren van het chat- en telefoonrooster.
  • Administratief en praktisch ondersteunen van de trainers/begeleiders.
  • Registreren, beheren en onderhouden van de vrijwilligersadministratie (CRM) volgens de richtlijnen.
  • Organiseren van bijeenkomsten, zoals informatiebijeenkomsten en studiedagen.
  • Initiëren en organiseren van lokale werving en PR-activiteiten.
  • Informatievoorziening vrijwilligers via o.a. nieuwsbrieven en intranet.
  • Financiële administratie: budgetbeheer en verwerken van declaraties.

Wat vragen wij?

We zijn op zoek naar een energieke en kundige collega die graag zorg uit handen neemt en:

  • beschikt over minimaal MBO werk- en denkniveau;
  • ervaring heeft met het werken met vrijwilligers;
  • uitstekende kwaliteiten heeft om te registreren in en te rapporteren uit het CRM-systeem;
  • affiniteit heeft met communicatie/PR werkzaamheden;
  • zelfstandig in een team kan werken en goede communicatieve vaardigheden heeft;
  • stressbestendig is en goed kan omgaan met ad hoc werkzaamheden;
  • ordelijk en nauwkeurig is;
  • woonachtig is in de omgeving;
  • flexibel is met betrekking tot werkdagen en werktijden (bereid om incidenteel avonden/weekend te werken).

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende baan in een professionele vrijwilligersorganisatie. Salariëring in schaal 5 van de cao Sociaal Werk, Welzijn & Maatschappelijke Dienstverlening.

Interesse?

Voor meer informatie kun je bellen met Anne Bruinenberg 06 1397 0354 Een motivatie en CV kun je uiterlijk 29 april sturen aan personeelszaken@deluisterlijn.nl of via het sollicitatieformulier.

 

Voor deze vacature werven we zelf.

Twee stevige trainers/begeleiders (Amsterdam)

Uncategorised

Bij de Luisterlijn stap je binnen in een maatschappelijke organisatie die volop in ontwikkeling is. Per jaar voeren onze circa 1.500 vrijwilligers ruim 300.000 gesprekken per telefoon, mail en chat met mensen die het even niet zien zitten, eenzaam zijn, met psychische problemen kampen of gewoon verlegen zitten om een luisterend oor. Dat doen zij 24 uur per dag 365 dagen per jaar, thuis of op één van de 28 locaties in Nederland waarbij zij ondersteund worden door ruim 70 beroepskrachten.

We streven voortdurend naar verbeteringen om het luisterend oor van de vrijwilligers 24/7 te kunnen faciliteren. Kom jij ons team versterken?

Voor onze locatie in Amsterdam zijn we op zoek naar

Twee daadkrachtige trainers/begeleiders

Voor ieder 16 en 24 uur per week met mogelijkheid tot uitbouw naar meer uren

Wat ga je doen?

De trainer/begeleider is verantwoordelijk voor de uitvoering van het primaire proces. Je houdt je bezig met de selectie, training en begeleiding van vrijwilligers. Daarnaast lever je een bijdrage aan (de ontwikkeling en implementatie van) het beleid van de Luisterlijn.

Wat vragen wij?

  • Een relevant hbo-diploma en werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Ervaring en affiniteit met het begeleiden van vrijwilligers in het Sociaal Domein;
  • Aantoonbare ervaring in trainerschap gecombineerd met sterk ontwikkeld leiderschap-vermogen;
  • Ruime ervaring op het gebied van didactische vaardigheden en groepsdynamica;
  • Ervaring met individuele begeleiding;
  • Affiniteit met het onderhouden van contacten met (potentiële) samenwerkingspartners en het verzorgen van PR-activiteiten;
  • Plan- en organisatievermogen voor het coördineren en oppakken van werkzaamheden;
  • Flexibiliteit met betrekking tot werkdagen en werktijden en bereidheid tot reizen en werken in de avond in verband met het begeleiden van groepsbijeenkomsten;
  • Goede communicatievaardigheden, stressbestendigheid, zelfstandig en in teamverband kunnen werken.

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende baan waar je samen met je collega trainer/begeleider en ondersteunende medewerker (administratie, werving en PR-werkzaamheden) de vrijwilligers optimaal opleidt, begeleidt en faciliteert in het bieden van een luisterend oor.

Salariëring in schaal 8 van de cao Sociaal Werk.

Interesse?

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Anne Bruinenberg via 06 1397 0354. Wil je solliciteren? Stuur dan uiterlijk 29 april 2021 een korte motivatie en CV via het sollicitatieformulier of naar personeelszaken@deluisterlijn.nl.

Het eerste gesprek zal plaatsvinden op 6 mei in de middag.

Voor deze vacature werven we zelf.

Energieke medewerker Administratie in Groningen (tijdelijk)

Uncategorised

Bij de Luisterlijn stap je binnen in een maatschappelijke organisatie die volop in ontwikkeling is. Per jaar voeren onze circa 1.500 vrijwilligers ruim 300.000 gesprekken per telefoon, mail en chat met mensen die het even niet zien zitten, eenzaam zijn, met psychische problemen kampen of gewoon verlegen zitten om een luisterend oor. Dat doen zij 24 uur per dag 365 dagen per jaar, thuis of op één van de 28 locaties in Nederland waarbij zij ondersteund worden door ruim 70 beroepskrachten.

We streven voortdurend naar verbeteringen om het luisterend oor van de vrijwilligers 24/7 te kunnen faciliteren. Kom jij ons team versterken?

Voor onze locatie in Groningen zijn wij tijdelijk op zoek naar een

Energieke medewerker Administratie

voor 18 uur per week

Wat ga je doen?

Je ondersteunt de trainer/begeleider op administratief en PR gebied bij het beheren van de locatie, je taken bestaan onder andere uit:

  • Het organisatorisch ondersteunen van de vrijwilligers;
  • Het bewaken en optimaliseren van het chat- en telefoonrooster;
  • Het administratief en praktisch ondersteunen van de trainers/begeleiders;
  • Het organiseren van bijeenkomsten, zoals informatiebijeenkomsten en studiedagen;
  • Het initiëren en organiseren van lokale PR-activiteiten;
  • Het schrijven van teksten voor nieuwsbrieven en intranet;
  • Budgetbeheer en verzorgen van declaraties;
  • Beheren en onderhouden van het CRM systeem.

Wat vragen wij?

We zijn op zoek naar een energieke en kundige collega die graag zorg uit handen neemt en affiniteit heeft met PR.

  • Je beschikt minimaal over MBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt ervaring met administratieve en communicatie/PR werkzaamheden;
  • Je kunt zelfstandig en in een team werken en hebt goede communicatieve vaardigheden;
  • Je bent stressbestendig en kunt goed omgaan met ad hoc werkzaamheden;
  • Je werkt ordelijk en nauwkeurig;
  • Je bent woonachtig in de omgeving;
  • Je bent flexibel met betrekking tot werkdagen en werktijden (bereid om incidenteel avonden/weekend te werken).

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende baan in een professionele vrijwilligersorganisatie. Salariëring in schaal 5 van de cao Sociaal Werk, Welzijn & Maatschappelijke Dienstverlening.

Interesse?

Voor meer informatie kun je bellen met Iris Duikersloot (administratief medewerker): 06-1392 1678. Een motivatie en CV kun je uiterlijk 28 februari 2021 sturen aan personeelszaken@deluisterlijn.nl. De gesprekken zijn ingepland op maandag 15 maart 2021.

 

Voor deze vacature werven we zelf.