DAG EN NACHT EEN LUISTEREND OOR

DAG EN NACHT

EEN LUISTEREND OOR

Veelgestelde vragen

De vrijwilligers van de Luisterlijn gaan graag met je in gesprek. De Luisterlijn wil bereikbaar zijn voor iedereen en probeert de aandacht zo goed mogelijk te verdelen. Daarnaast vinden we het belangrijk dat een gesprek helpt of iets bijdraagt. We willen ook voorkomen dat mensen steeds afhankelijker worden van het bellen of chatten met de Luisterlijn. Per 1 januari 2023 is de begrenzing ingesteld op maximaal drie telefoongesprekken per dag, van 07:00 uur tot 06:59 uur. Voor de chat geldt een maximum van drie gesprekken per dag. De begrenzing wordt via ons systeem automatisch gedaan, dus je blijft gewoon anoniem. Let op: bel je en kom je in de wachtrij terecht? Blijf dan aan de lijn om te voorkomen dat je bij opnieuw bellen achteraan in de wachtrij komt.

Door heel het land zitten elk moment van de dag mensen klaar om naar je te luisteren. De Luisterlijn streeft naar een optimale bereikbaarheid. Toch kan het voorkomen dat alle telefoonlijnen in gesprek zijn. In dat geval heeft het geen zin om een andere locatie te bellen. (Zodra een locatie in gesprek is, word je automatisch doorverbonden naar een andere locatie. Dat betekent dat de andere locatie op dat moment dus ook al in gesprek is). Probeer het dan later nog eens. Of schrijf je verhaal op en e-mail het naar ons. Chatten kan op alle dagen van de week van 10.00 tot 22.00 uur.

Bij de Luisterlijn kun je terecht voor een anoniem gesprek of luisterend oor. Wij luisteren naar je, zonder dat we weten wie je bent, tenzij je ervoor kiest om meer informatie met ons te delen, bijvoorbeeld door in een gesprek je naam te noemen. De Luisterlijn staat garant voor je anonimiteit, in het verleden, nu en in de toekomst. Niemand binnen de Luisterlijn (dus ook ICT niet) weet op enig moment door welk nummer we worden gebeld.

Voor het bellen naar het nummer van de Luisterlijn (088 0767 000) betaal je alleen de gebruikelijke belkosten die jouw provider in rekening brengt. 

Heb je een tip, bericht of compliment voor de Luisterlijn? Daar zijn we benieuwd naar. Heb je een prettig gesprek gehad, heeft het je verder geholpen, dan vinden we dat fijn om terug te horen. Het kan natuurlijk zijn dat wij niet aan je verwachtingen hebben voldaan. Laat het ons weten, want wij willen blijven verbeteren. Een reactie achterlaten kan hier. Is er in een gesprek met een van onze vrijwilligers iets misgegaan en wil je een klacht indienen, dan kan dat. Wij willen onze dienstverlening altijd verbeteren en nemen klachten daarom serieus. Hier kun je je klacht doorgeven en lezen hoe onze klachtenprocedure werkt.

Alle gebelde telefoonnummers (waarvoor je de gebruikelijk belkosten betaalt) vind je terug op je belspecificatie. Wil je niet dat het telefoonnummer van de Luisterlijn zichtbaar is op de belspecificatie? Dan kun je dit aangeven bij de telefoonaanbieder.