Ik wil helpen als organisatie
Door het ondersteunen van de Luisterlijn, draag je als organisatie bij aan een belangrijk maatschappelijk doel: zoveel mogelijk mensen in Nederland een luisterend oor bieden, dag en nacht.
Veel mensen voelen zich eenzaam, hebben psychische klachten of worstelen met verlies en relatieproblemen, ook op de werkvloer. Vaak helpt een vertrouwelijk gesprek of een luisterend oor. De Luisterlijn is 24/7 bereikbaar voor iedereen, ook voor medewerkers.
Hoewel onze vrijwilligers jaarlijks meer dan 300.000 gesprekken voeren, weten veel mensen ons nog niet te vinden. Dat moet veranderen! Help ons om hen te bereiken en onze dienstverlening te verbeteren. Jouw organisatie en medewerkers kunnen hierin een belangrijke rol spelen.
Als organisatie kun je de Luisterlijn op verschillende manieren steunen:
- Financieel bijdragen als organisatie, samen met jouw medewerkers of via crowdfunding
- Capaciteit en expertise aanbieden, bijvoorbeeld op het gebied van innovatie of technologische vernieuwing
- Kantoorruimte beschikbaar stellen, zodat onze vrijwilligers hun diensten op jouw locatie kunnen doen
Meer lezen over hoe de Luisterlijn aankijkt tegen samenwerking met werkgevers? Lees dan ons artikel in AWVN.
Financieel bijdragen
Als organisatie kun je op meerdere manieren financieel bijdragen. Lees hier meer over onze mogelijkheden:
Je kunt links op deze pagina via iDEAL direct eenmalig of periodiek* een bedrag doneren. Je kunt je donatie ook overmaken naar IBAN NL 71 INGB 0000 9387 69 ten name van de Luisterlijn. Voor grotere bedragen kun je contact opnemen met ons via donaties@deluisterlijn.nl.
Let op: In 2024 is een gift nog volledig aftrekbaar, onder een bedrag van 50 procent van de winst tot maximaal 100.000 euro. Vanaf 1 januari 2025 is dit volgens het nieuwe Belastingplan niet meer mogelijk.
* Je kunt een periodieke donatie altijd stopzetten via deze link.
Payroll giving (een gift via het loon) biedt medewerkers de mogelijkheid om eenvoudig en met belastingvoordeel een deel van hun inkomen te doneren aan de Luisterlijn. Als organisatie kun je kiezen deze bijdragen te verdubbelen voor extra impact. Lees hier meer over payroll giving.
Met een donatie aan de Luisterlijn in plaats van een eindejaarsgeschenk, bied je een betekenisvolle manier om tijdens de feestdagen bij te dragen aan een goed doel.
Als organisatie kun je een evenement of inzamelingsactie starten om geld op te halen voor de Luisterlijn. We hebben een crowdfundingplatform en promotiemateriaal beschikbaar. Wil je afstemmen over een crowdfunding actie, stuur dan een bericht naar donaties@deluisterlijn.nl. We denken graag met je mee.
Capaciteit en expertise aanbieden
Het aanbieden van capaciteit en expertise voor het uitvoeren van projecten is een waardevolle bijdrage. Dit stimuleert de sociale betrokkenheid van medewerkers en dient ons maatschappelijke doel.
Wij zijn onder andere actief op zoek naar capaciteit en expertise op diverse gebieden. Denk hierbij aan:
Het toepassen van innovatieve tools zoals artificiële intelligentie (AI) kan ons helpen om onze dienstverlening verder te optimaliseren, processen te stroomlijnen en de bereikbaarheid van de Luisterlijn te vergroten.
(Social) media inzetten om meer naamsbekendheid te genereren en zowel ambassadeurs, bellers als vrijwilligers aan te trekken.
Verdiepend onderzoek en het uitvoeren van analyses helpen ons aan inzichten waarmee wij nog beter kunnen inspelen op de behoefte van gesprekspartners en vrijwilligers.
Beschikbaar stellen van kantoorruimte
De Luisterlijn biedt landelijke dekking en maakt momenteel gebruik van 26 fysieke locaties in het land om te bellen, te chatten en te e-mailen. Kantoor- en werkruimte beschikbaar stellen is een geweldige manier om ons te steunen. Dit helpt ons om kosten te besparen, zodat we meer ruimte hebben voor groei en ontwikkeling.
Ben je geïnteresseerd in een van de bovenstaande manieren om ons te steunen of heb je andere ideeën?
Vanuit de Luisterlijn staan we altijd open voor opties om samen te werken. Stuur gerust vrijblijvend een mail naar donaties@deluisterlijn.nl of mail direct met Richard Coonen, directeur-bestuurder van de Luisterlijn via r.coonen@deluisterlijn.nl.