Vraag van de maand: is de Luisterlijn een voorportaal naar zorgverleners?

Regelmatig ontvangen we bij de Luisterlijn vragen als: biedt de Luisterlijn hulpverlening? Merken jullie dat het drukker is door wachttijden in de GGZ en nog veel meer? Elke maand leggen we een vraag voor aan Hellen den Hoedt, trainer bij de Luisterlijn. Vraag van deze maand: is de Luisterlijn een voorportaal naar zorgverleners?

Hellen vertelt dat dit in sommige gevallen zo kan zijn. “Er kúnnen ook mensen contact opnemen die zo met hun handen in het haar zitten dat zij niet weten waar ze moeten beginnen. Men kan dan samen met een vrijwilliger op zoek gaan naar mogelijkheden. Vrijwilligers kunnen meedenken en suggesties geven. Dat kan zijn door vragen te stellen als: Heb je weleens gehoord van een WMO-loket? Ben je hiermee al naar je huisarts geweest? Etc. Zo wil de Luisterlijn mensen verder helpen.”

Lees ook het antwoord op de vraag: Is de Luisterlijn een zorg- of hulpverlener?