DAG EN NACHT EEN LUISTEREND OOR

DAG EN NACHT

EEN LUISTEREND OOR

Nieuws

Wist je dat de Luisterlijn ook een nieuwsbrief heeft?

Onze allereerste editie van dit jaar is verstuurd! Ook in 2025 kun je weer rekenen op waardevolle inzichten, reflecties en stof tot nadenken.

Mogelijke bereikbaarheid problemen Luisterlijn voor Odido-gebruikers

De Luisterlijn mogelijk telefonisch niet bereikbaar voor Odido-gebruikers

Door een technische aanpassing is de Luisterlijn in sommige gevallen niet bereikbaar voor gebruikers van mobiele provider Odido. Dit probleem geldt ook voor de aan Odido verbonden providers, waaronder Simpel, Ben, Caiway en Delta.

Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een oplossing om de bereikbaarheid voor deze gebruikers te herstellen.

Ondervind je problemen en heb je behoefte aan een luisterend oor? Onze vrijwilligers staan nog steeds voor je klaar via de chat of mail

Bezoekers Seniorenexpo maken kennis met de Luisterlijn

Van 14 t/m 19 januari was de Luisterlijn, dankzij een mooie samenwerking met Beter Horen, aanwezig op de Seniorenexpo in Veldhoven. Beter Horen stelde een deel van hun beursstand kosteloos beschikbaar, waardoor wij de kans kregen om ons werk onder de aandacht te brengen bij een breed publiek.

De Impact van gehoorverlies: Imre’s persoonlijke verhaal

Goed luisteren begint met goed horen. Daarom werken de Luisterlijn en Beter Horen samen tijdens de Week tegen Eenzaamheid. Een luisterend oor én een goed gehoor zijn essentieel voor het welzijn van mensen. Dat gehoorverlies meer impact heeft dan je misschien denkt, blijkt uit het verhaal van Imre (57). Jarenlang paste ze zich aan haar slechthorendheid aan, zonder zich volledig bewust te zijn van de ernst ervan. In haar openhartige verhaal deelt ze hoe dit haar emoties heeft beïnvloed en hoe ze met verschillende situaties omgaat.