![]() |
![]() |
Alles
KLM cabinepersoneel dat nu tijdelijk niet vliegt, gaat aan de slag bij de Luisterlijn. Zij beantwoorden een extra lijn waar mensen nu terecht kunnen voor een laagdrempelig praatje. Hier bieden zij een luisterend oor aan iedereen die behoefte heeft om zijn of haar zorgen over bijvoorbeeld corona te delen, om zijn verhaal te vertellen omdat ze zich alleen voelen of om gewoon even te praten. Inmiddels hebben de eerste medewerkers de verkorte online opleiding afgerond.
Een gesprek van mens tot mens. Dat biedt de Luisterlijn en dat kan iedereen bieden.
In communicatie is het belangrijk om zo goed mogelijk aan te sluiten bij je gesprekspartner. Het contact wordt over het algemeen fijner naarmate je beter op de ander afstemt.
Leo Noordegraaf is per 1 juli 2020 benoemd tot directeur-bestuurder van de Luisterlijn. Hij volgt hiermee Hans Burgstra op die de afgelopen maanden als bestuurder van de Luisterlijn heeft opgetreden.
Ieder mens heeft erkenning nodig. Dat geldt ook voor jezelf als luisteraar. Het is goed om in een gesprek de ander centraal te stellen en je aandacht op hem of haar te richten. Maar tegelijkertijd kan dit een valkuil zijn.