Persberichten
Persbericht
Nederlanders wendden zich massaal tot anonieme hulpdienst
-
Persbericht

Vorig jaar voerden vrijwilligers bij de Luisterlijn ruim 300.000 gesprekken, waarvan 73% buiten kantooruren. Dit blijkt uit de cijfers van de Luisterlijn uit het jaarverslag over 2019. Veel mensen die contact opnamen, voelden zich verdrietig, somber of alleen. Eenzaamheid kwam naar voren in 62.057 gesprekken. Driekwart van de bellers was jonger dan 65 jaar. Bijna een derde van de bellers is of was cliënt in de GGZ.
KLM medewerkers vliegend van start bij de Luisterlijn
-
Persbericht

KLM cabinepersoneel dat nu tijdelijk niet vliegt, gaat aan de slag bij de Luisterlijn. Zij beantwoorden een extra lijn waar mensen nu terecht kunnen voor een laagdrempelig praatje. Hier bieden zij een luisterend oor aan iedereen die behoefte heeft om zijn of haar zorgen over bijvoorbeeld corona te delen, om zijn verhaal te vertellen omdat ze zich alleen voelen of om gewoon even te praten. Inmiddels hebben de eerste medewerkers de verkorte online opleiding afgerond.
Leo Noordegraaf benoemd tot nieuwe directeur-bestuurder bij de Luisterlijn
-
Persbericht

Leo Noordegraaf is per 1 juli 2020 benoemd tot directeur-bestuurder van de Luisterlijn. Hij volgt hiermee Hans Burgstra op die de afgelopen maanden als bestuurder van de Luisterlijn heeft opgetreden.
Coronamaatregelen zorgen voor topdrukte bij de Luisterlijn
-
Persbericht

Zorgen en eenzaamheid nemen toe
Nu iedereen in het hele land sociaal contact moet mijden en vooral ouderen de deur niet meer uitkomen of bezoek krijgen, is het drukker dan ooit bij de Luisterlijn. Vrijwilligers en beroepskrachten zetten alle zeilen bij om het toenemend aantal oproepen te beantwoorden.
De Luisterlijn verhuist naar Utrecht
-
Persbericht

Het landelijk bureau van de Luisterlijn is per 1 april 2020 gevestigd in Utrecht aan ’t Goylaan 9. Dit pand in Utrecht was reeds in gebruik als ‘luisterlocatie’: een locatie waar vrijwilligers hun diensten doen als luisterend oor. Voor hen is inmiddels nieuwe huisvesting gevonden.
Omroep MAX en de Luisterlijn slaan handen ineen
-
Persbericht

Om aandacht te vragen voor eenzaamheid, angst en zorgen onder ouderen die geïsoleerd raken naar aanleiding van de maatregelen tegen het coronavirus.
- Blue Monday of niet, de Luisterlijn ontvangt 1.300 oproepen per dag
- Hulplijn voor vragen over sterven nu permanent bereikbaar
- Nederlanders schakelen massaal anoniem luisterend oor in
- Zelfbeschadiging vaker gespreksonderwerp bij Luisterlijn
- ‘Elke dag Blue Monday bij de Luisterlijn’
- Telefonische hulpdiensten Utrecht en Amsterdam gaan verder onder de vlag van de Luisterlijn