DAG EN NACHT EEN LUISTEREND OOR

DAG EN NACHT

EEN LUISTEREND OOR

Nieuws

Hoor jij wat er écht gezegd wordt?

De Luisterlijn: Zoek contact en maak verbinding!

Contact maken, luisteren met echte aandacht kan het verschil maken. Juist voor mensen die zich eenzaam voelen. De Luisterlijn wil samen met NS, ProRail, de gemeente Utrecht en Go Mingle, mensen helpen met contact maken, luisteren en verbinding zoeken.

Vraag van de maand: De Luisterlijn helpt. Hoe dan?

Regelmatig ontvangen we bij de Luisterlijn vragen als: biedt de Luisterlijn hulpverlening? Merken jullie dat het drukker is door wachttijden in de GGZ en nog veel meer? Elke maand leggen we een vraag voor aan Hellen den Hoedt, trainer bij de Luisterlijn. Vraag van deze maand: op verschillende sites staat dat de Luisterlijn een telefonische hulpdienst is. Is de Luisterlijn een zorg- of hulpverlener?

Onderzoek naar de waarde van de Luisterlijn; invullen kan nog!

Heb je weleens via de telefoon, via de mail, of via chat contact gehad met de Luisterlijn? Wat vond je daarvan? Hoe heb je dat ervaren? Je kunt dat laten weten door anoniem een vragenlijst in te vullen. Het helpt ons als zoveel mogelijk mensen dit doen.

Nationale Vrijwilligersprijzen. Waar zijn we trots op?

Waar zijn wij trots op? Wat maakt (het vrijwilligerswerk bij) de Luisterlijn zo bijzonder? En hoe maken vrijwilligers het verschil? Speciaal voor de Nationale Vrijwilligersprijzen maakten we een videovlog, samen met vrijwilligers Armin, Monique en coördinator Trees. Helaas zijn we niet genomineerd voor de volgende ronde. Er zijn nog zoveel andere mooie vrijwilligersorganisaties die ook goed werk doen... Dat neemt niet weg dat de video een mooie toelichting geeft op ons werk. Bekijk de video hier.