DAG EN NACHT EEN LUISTEREND OOR

DAG EN NACHT

EEN LUISTEREND OOR

Werkgebied manager

Ben jij een bevlogen manager met een hart voor mensen én maatschappelijke impact? 

Wil jij jouw ervaring en visie inzetten binnen een organisatie die er écht toe doet? Krijg jij energie van het bouwen aan een professionele, toekomstgerichte werkomgeving waarin medewerkers tot hun recht komen? Dan zijn wij op zoek naar jou!  

Voor ons werkgebied Zuid zijn wij op zoek naar een  

ervaren en betrokken manager (30 uur per week) 

Over de Luisterlijn 
Bij de Luisterlijn voeren onze circa 1.500 vrijwilligers ruim 300.000 gesprekken per jaar met mensen die het even niet zien zitten, eenzaam zijn, met psychische problemen kampen of gewoon verlegen zitten om een luisterend oor. Onze vrijwilligers zijn 24 uur per dag, 365 dagen per jaar bereikbaar, via telefoon, e-mail of via de chat. Ruim 80 Luisterlijn-collega’s (verdeeld over 24 locaties in het land en het landelijk bureau in Utrecht) zorgen ervoor dat zij hun vrijwilligerswerk zo goed mogelijk en naar tevredenheid uit kunnen voeren. Als nieuwe collega stap je binnen in een maatschappelijke organisatie die volop in ontwikkeling is. Samen met je drie collega-managers en de directeur-bestuurder vorm je het MT. 

Wat ga je doen? 

  • Als manager ben jij het eerste aanspreekpunt voor de medewerkers van jouw locaties in jouw werkgebied als het gaat om het primaire proces.Werkgebied Zuid bestaat uit zes locaties in Limburg/Noord-Brabant en onze virtuele locatie ‘de Luisterlijn Online'. 
  • Je geeft functioneel en operationeel leiding aan de trainer/begeleiders en de officemanagers werkzaam op de locaties. 
  • Je hebt de bevoegdheid om de bezetting en operatie binnen jouw budget te organiseren.
  • Je geeft uitvoering aan het ontwikkelen en implementeren van het organisatiebeleid en speelt in op actuele vraagstukken. Bijvoorbeeld: bereikbaarheid, roostering, kwaliteit en ontwikkeling.
  • Je bent als manager betrokken bij één of meerdere projecten gericht op vernieuwing en ontwikkeling van de organisatie.
  • Naast het activiteitenplan voor de locaties stel je samen met je collega-managers en de directeur-bestuurder ook de begroting en het jaarplan van de Luisterlijn op.
  • De managers worden ondersteund door de stafadviseurs van de Luisterlijn, werkzaam op het Landelijk Bureau in Utrecht.

Wie ben jij? 

  • Je bent een stevige verbindende persoonlijkheid die inspireert, resultaatgericht en koersvast is.
  • Je beschikt over HBO+/WO werk- en denkniveau en hebt affiniteit met kwaliteit & innovatie.
  • Je creëert draagvlak en vertrouwen bij je collega’s als het gaat om de organisatieontwikkeling die ingezet is verder vorm te geven.
  • Je bent organisatiesensitief en kunt hierdoor gemakkelijk schakelen tussen de lokale behoeften en de landelijke kaders.
  • Daarnaast beschik je over uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden en over coördinerend en organiserend vermogen. 
  • Je hebt managementervaring, bij voorkeur binnen het sociaal domein/de welzijnssector.

Wat bieden wij?  

  • Een uitdagende functie bij een mooie organisatie met een fijne, open werksfeer met betrokken collega’s en een enthousiast MT!
  • De functie is conform de CAO Sociaal Werk in schaal 10 gewaardeerd en het salaris ligt tussen €3.968,- en €6.107,- (op basis van 36 uur; salarisschalen per 1 januari 2025).
  • In eerste instantie een contract voor 1 jaar met bij goed functioneren de mogelijkheid tot een contract voor onbepaalde tijd.
  • Als manager werk je op hybride basis. Je werkt veel vanuit huis en reist regelmatig naar de locaties en het landelijk bureau in Utrecht.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden: 8% vakantiegeld, 8,3% eindejaarsuitkering, een goede pensioenvoorziening, reiskosten- en thuiswerkvergoeding, persoonlijk loopbaanbudget.

Interesse?  

Wil jij met jouw kennis en ervaring een bijdrage leveren aan onze organisatie, dan ontvangen wij graag voor 31 juli 2025 jouw CV en motivatiebrief via solliciteren@deluisterlijn.nl. Sollicitaties zonder motivatiebrief worden niet in behandeling genomen

Het eerste gesprek is gepland in de eerste week van augustus en zal via teams plaatsvinden. Het tweede gesprek zal in de week van 11 augustus plaatsvinden. Mocht jij interesse hebben, maar op vakantie zijn, voel je dan vrij te reageren; het eerste gesprek vindt plaats via teams!

Heb je vragen? 

Voor inhoudelijke informatie kun je contact opnemen met Paula Hovingh (manager werkgebied Noord-West) bereikbaar via tel. 06-45839492. Heb je vragen over de procedure dan verwijzen we je graag naar Marleen van Dijk (HR-adviseur) tel. 06-18664176.  

De vacature wordt intern en extern gelijktijdig opengesteld. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat voorrang. Een assessment kan een onderdeel zijn van de selectieprocedure

Voor deze vacature werven wij zelf, de vacature staat niet open voor invulling op ZZP basis.