De Luisterlijn feliciteert winnaars van NRC Charity Awards

Nieuws

Dinsdag 27 augustus vond de uitreiking van de NRC Charity Awards plaats. Helaas heeft onze advertentie niet gewonnen. De initiatieven die wel gewonnen hebben doen ook goed werk. Wij feliciteren ze dan ook van harte met hun prijs. We willen graag alle stemmers bedanken die hun stem aan ons gegeven hebben! 

JoinThePipe heeft de eerste prijs in ontvangst genomen bij de NRC Charity Awards. De organisatie spoort mensen aan om tapwater en herbruikbare flessen te gebruiken. Het gegenereerde inkomen wordt ingezet voor water- en schoonmaakprojecten in ontwikkelingslanden. “Deze advertentie trekt direct de aandacht en is ontzettend professioneel uitgewerkt” aldus de vakjury. “Het ongemak van een wegwerkfles is direct voelbaar”.

De jury kende de tweede plaats toe aan twee stichtingen: Hartpatiënten Nederland en een samenwerkingsverband tussen CKM, Fier en Sterk Huis. Het Poëziepaleis en Stichting Rookpreventie Jeugd ontvingen een prijs in de categorie online voor hun banner. World Animal Protection is de winnaar van de publieksprijs.

Voor de NRC Charity Awards werkt NRC samen met Willem de Kooning Academie, een internationaal toonaangevende academie voor bachelor- en masteropleidingen in media, art, design, leisure en education. NRC heeft aanstormend talent van de Willem de Kooning Academie gevraagd om een campagne te ontwikkelen voor een goed doel. Ruim 400 goede doelen hebben een motivatie ingestuurd. Op basis van deze motivaties heeft NRC eenentwintig goede doelen geselecteerd waarvoor de studenten van Willem de Kooning Academie aan de slag zijn gegaan.

Een vakjury bestaande uit Anne-Marije Vendeville(Creative Director NRC), Derk Walters(Plaatsvervangend Adjunct Hoofdredacteur NRC), Astrid van Rooij(Vormgever NRC), Roel Pijnacker(Havas Lemz) en Wietse Vonk(Havas Lemz) heeft de eenentwintig advertenties beoordeeld op vormgeving, het gebruik van beeld, originaliteit en de kracht van de boodschap. De publieksprijs werd uitgereikt aan het goede doel met voor het publiek de meest indrukwekkende advertentie. In totaal zijn er 13.249 stemmen uitgebracht.

Over de NRC Charity Awards
De NRC Charity Awards zijn in het leven geroepen op initiatief van NRC en bedoeld om ‘charitatief Nederland’ te ondersteunen bij het bereiken van hun doelgroep. Zowel de vakjury- als de publieksprijzen in de categorie bestaan uit een 1/1 advertentiepagina in zowel NRC Handelsblad als nrc.next ter waarde van €31.400,- bruto mediawaarde (exclusief 21% BTW). De nummer één ontving tevens een online campagne. De vakjuryprijs in categorie online bestaat uit een online campagne ter waarde van €9.000,-.