Nieuws
Ieder mens heeft erkenning nodig. Dat geldt ook voor jezelf als luisteraar. Het is goed om in een gesprek de ander centraal te stellen en je aandacht op hem of haar te richten. Maar tegelijkertijd kan dit een valkuil zijn.
Een gesprek van mens tot mens. Dat biedt de Luisterlijn en dat kan iedereen bieden.
In communicatie is het belangrijk om zo goed mogelijk aan te sluiten bij je gesprekspartner. Het contact wordt over het algemeen fijner naarmate je beter op de ander afstemt.
Dagelijks horen we bij de Luisterlijn dat mensen in hun eigen omgeving zich niet gehoord en begrepen voelen. Vaak nemen ze daarom contact met ons op. Hoe komt dat?
Voor veel mensen zijn januari en februari niet de meest favoriete maanden van het jaar. Het is koud, de dagen zijn kort en de vakantie is nog ver weg. Dit kan zorgen voor sombere gevoelens, uitzichtloosheid, weinig energie en nergens zin in hebben. Net als veel andere Nederlanders, heb je misschien last van een winterdip(je)...