Nieuws

Onze website sensoor.nl is vernieuwd

Nieuws

De website van Sensoor is voor u vernieuwd. Sensoor biedt nog steeds dag en nacht een luisterend oor, anoniem via de telefoon, e-mail en chat. De oude vertrouwde diensten die u van ons gewend bent. U kunt dag en nacht bellen via het landelijke nummer 0900-0767 of via een lokaal nummer. Ook kunt u chatten of e-mailen.

Meer jongvolwassenen bellen met hulplijn Sensoor

Persbericht

Vanaf februari jl. is er een stijging te zien in het aantal telefoongesprekken onder 18- tot 30-jarigen. Steeds meer jongvolwassenen weten hiermee de telefonische hulplijn van Sensoor te vinden. Er heeft een gemiddelde stijging van maar liefst 8% per maand plaatsgevonden in de maanden februari tot en met juni 2016.

Lees meer >>

1 op de 20 gesprekken gaat over zelfmoord

Persbericht

Zelfdoding is een groot maatschappelijk probleem, dat in alle lagen van de samenleving voorkomt. Onlangs heeft het CBS bekend gemaakt dat veel mensen in Nederland een eind aan hun leven maken. Het aantal zelfmoorden in ons land is nog nooit zo hoog geweest, vorig jaar stond het aantal op 1871.

Lees meer >>

Ben jij degene die luistert, ook als er wordt gefluisterd?

Persbericht

Sensoor zoekt luistertalent voor haar telefonische en online hulpdiensten en voert daarom de vrijwilligerscampagne ‘dus ik luister’. De vrijwilligers van Sensoor bieden dag en nacht een luisterend oor aan mensen die hun verhaal niet in hun eigen omgeving kwijt willen of kunnen. Ze luisteren naar verdriet en problemen, geven steun en denken mee. Komend najaar starten er Sensoortrainingen in het hele land om nieuwe vrijwilligers op te leiden.

Lees meer >>

Jaarverslag 2015: Meest gebeld over eenzaamheid

Nieuws

Het jaarverslag 2015 is gepubliceerd. Onze 900 vrijwilligers hebben in dit jaar ruim 257.000 anonieme gesprekken gevoerd per telefoon, e-mail en chat. Gesprekken waarin echte aandacht voor de ander centraal staat. Dag en nacht waren zij een luisterend oor voor mensen die steun, erkenning of gewoon even een klankbord zochten voor hun probleem of vraag.

Lees meer >>