Praten over...

Medewerkers personeelszaken

Bij de Luisterlijn stap je binnen in een maatschappelijke organisatie die volop in ontwikkeling is. Per jaar voeren onze circa 1.500 vrijwilligers ruim 350.000 gesprekken per telefoon, mail en chat met mensen die het even niet zien zitten, eenzaam zijn, met psychische problemen kampen of gewoon verlegen zitten om een luisterend oor. Dat doen zij 24 uur per dag 365 dagen per jaar, thuis of op één van de 28 locaties in Nederland. Ruim 70 beroepskrachten zorgen ervoor dat zij hun vrijwilligerswerk zo goed mogelijk en naar tevredenheid uit kunnen voeren. We streven voortdurend naar verbeteringen om het luisterend oor van de vrijwilligers 24/7 te kunnen faciliteren. Kom jij ons team versterken?

Voor het landelijk bureau in Utrecht zijn wij op zoek naar een

Medewerker personeelszaken
32 uur

Voor de periode van 1 jaar; met zicht op vast voor 28 uur.

Wat ga je doen?
Je komt te werken in een dynamische omgeving waar geen dag hetzelfde is. Als medewerker personeelszaken word je het aanspreekpunt voor de organisatie als het gaat om personeelszaken. Samen met de P&O adviseur zorg je ervoor dat alles voor de beroepskrachten op rolletjes verloopt.
Een greep uit jouw taken:

  • Je beheert de personeelsdossiers en zorgt voor een actueel, correct en volledig personeelsinformatiebestand.
  • Je stemt samen met de salarisadministratie de personele mutaties af.
  • Je stelt arbeidsovereenkomsten en addenda op.
  • Je bent aanspreekpunt voor vragen van beroepskrachten met betrekking tot P&O-aangelegenheden en voor externe partijen als UWV en Arbodienst.
  • Je zorgt voor een juiste en tijdige ziekteverzuimregistratie en de procescontrole.
  • Je doet voorstellen voor het vertalen van nieuwe (cao en wettelijke) voorschriften naar interne procedures.
  • Je signaleert knelpunten in de administratieve systemen en procedures en draagt daar verbeteringen voor aan.
  • Je verzorgt ondersteuning bij de werving en selectie van nieuwe medewerkers.

Wat vragen wij?
We zijn op zoek naar een collega die:

  • flexibel, proactief en pragmatisch is;
  • stressbestendig is en goede prioriteiten kan stellen;
  • efficiënt en gestructureerd is in het inrichten van de werkzaamheden en hierdoor verbeterslagen kan maken;
  • dienstverlenend is en beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • open communiceert en een basis van vertrouwen creëert;
  • op de hoogte is van actuele ontwikkelingen in het vakgebied en de wet- en regelgeving;
  • beschikt over een afgeronde MBO4 opleiding Personeel administratie aangevuld met enige jaren ervaring in een vergelijkbare functie
  • goed kan samenwerken met alle disciplines om samen verder te bouwen aan een goed gestroomlijnde organisatie.

Wat bieden wij?
Wij bieden een uitdagende baan in een professionele vrijwilligersorganisatie. Salariëring in schaal 6 van de cao Sociaal Werk, Welzijn & Maatschappelijke Dienstverlening
(min. € 2.348,00 en max. € 3.361,00)

Interesse?
Voor meer informatie kun je bellen met Lucienne Mol (HR adviseur a.i.): 06 51921286. Een motivatie en CV kun je tot uiterlijk 7 april 2022 sturen via het sollicitatieformulier of solliciteren@deluisterlijn.nl. De eerste gesprekken vinden plaats op donderdag 14 april 2022.


Voor deze vacature werven we zelf.

Energieke medewerker Administratie (Breda)

Bij de Luisterlijn stap je binnen in een maatschappelijke organisatie die volop in ontwikkeling is. Per jaar voeren onze circa 1.500 vrijwilligers ruim 300.000 gesprekken per telefoon, mail en chat met mensen die het even niet zien zitten, eenzaam zijn, met psychische problemen kampen of gewoon verlegen zitten om een luisterend oor. Dat doen zij 24 uur per dag 365 dagen per jaar, thuis of op één van de 28 locaties in Nederland waarbij zij ondersteund worden door ruim 70 beroepskrachten.

We streven voortdurend naar verbeteringen om het luisterend oor van de vrijwilligers 24/7 te kunnen faciliteren. Kom jij ons team versterken?

Voor onze locatie in Breda zijn wij op zoek naar een

Energieke medewerker Administratie

voor 18 uur per week

Wat ga je doen?

Je ondersteunt de trainer/begeleider op administratief en PR gebied bij het beheren van de locatie, je taken bestaan onder andere uit:

  • Het organisatorisch ondersteunen van de vrijwilligers;
  • Het bewaken en optimaliseren van het chat- en telefoonrooster;
  • Het administratief en praktisch ondersteunen van de trainers/begeleiders;
  • Het organiseren van bijeenkomsten, zoals informatiebijeenkomsten en studiedagen;
  • Het initiëren en organiseren van lokale PR-activiteiten;
  • Het schrijven van teksten voor nieuwsbrieven en intranet;
  • Budgetbeheer en verzorgen van declaraties;
  • Beheren en onderhouden van het CRM systeem.

 

Wat vragen wij?

We zijn op zoek naar een energieke en kundige collega die graag zorg uit handen neemt en affiniteit heeft met PR.

  • Je beschikt minimaal over MBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt ervaring met administratieve en communicatie/PR werkzaamheden;
  • Je kunt zelfstandig en in een team werken en hebt goede communicatieve vaardigheden;
  • Je bent stressbestendig en kunt goed omgaan met ad hoc werkzaamheden;
  • Je werkt ordelijk en nauwkeurig;
  • Je bent woonachtig in de omgeving;
  • Je bent flexibel met betrekking tot werkdagen en werktijden (bereid om incidenteel avonden/weekend te werken).

Wat bieden wij?

Wij bieden een uitdagende baan in een professionele vrijwilligersorganisatie. Salariëring in schaal 5 van de cao Sociaal Werk, Welzijn & Maatschappelijke Dienstverlening.

Interesse?

Voor meer informatie kun je bellen met Stefanie Worm (administratief medewerker): 06-1983 6319. Een motivatie en CV kun je uiterlijk 22 maart 2021 sturen aan personeelszaken@deluisterlijn.nl of via het sollicitatieformulier.

 

Voor deze vacature werven we zelf.

Meeste uitval in de arbeidsmarkt door Psychische kwaal

Dit jaar zijn voor het eerst meer mensen uitgevallen voor de arbeidsmarkt door stress en andere psychische kwalen dan door lichamelijke klachten. Ruim 415.000 mensen zijn momenteel arbeidsongeschikt vanwege een psychische aandoening of gedragsstoornis, zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. In 2000 lag het aandeel arbeidsongeschikten met een psychisch probleem nog rond de 30 procent.

Lees meer op trouw.nl 20-05-2014

Sensoor is dag en nacht bereikbaar voor een anoniem gesprek per telefoon, chat en e-mail. Psychische problemen staan in de top 3 gespreksonderwerpen bij Sensoor.